top of page
  • Yazarın fotoğrafıOzan YAGCI

Salesforce Nedir?

Salesforce diye bir şirket bulut teknolojileri, SaaS yapısı, CRM ve diğer bulut ürünleriyle özellikle son 3-5 yıldır epey adından söz ettiriyor. Peki bu Salesforce nedir tam olarak ?


2014’ten beri Salesforce ürünleri kullanan, üzerinde özel çözümler geliştirip, birçok proje hayata geçiren, kendi uygulamasını appexchange‘de yayınlamak üzere olan birisi olarak açıkçası söyleyeyim iş biraz karışık 🙂


Salesforce’u olabildiğince tepeden ve basitçe anlatmaya çalışacağım ;


Salesforce, San Francisco Merkez Ofisi
Salesforce Nedir?

Salesforce, Dünyanın 1 Numaralı CRM Çözümü


Salesforce kurucusu Marc Benioff, eski bir Oracle yöneticisi.


1999’da birkaç arkadaşıyla beraber bulut tabanlı ve SaaS (software-as-a-service) olarak çalışacak bir yazılım geliştirmeye başladılar. İlk çözüm bir CRM paketiydi. Amaç her ölçekten şirketin barındırma, bakım ve geliştirme sorunu olmadan, kendi kendilerine bir arayüzden yazılımın parametrelerini değiştirebilecekleri ve sürekli gelişen bulut tabanlı (multitenant architect), devrim niteliğinde bir ürün yaratmaktı.


Ürün bulut tabanlı olunca, şirketlerin barındırma & bakım gibi giderleri olmayacaktı. Buna karşılık da, şirketler SaaS olarak, lisans bazlı (kaç kişi kullanacaksa, o kadar lisans) aylık/yıllık kiralama bedelleri ödeyerek bu hizmetten faydalanacaklardı.


Ürünün ismi Sales Cloud oldu. Bulut üzerinde çalışan bir “Müşteri Yönetim Sistemi” olarak kullanılabilecek bir üründü Sales Cloud.


Şirketler bu yazılımı satış ekiplerinin performansını takip etmek ve saha ekiplerini yönetmek için de kullanıyorlardı.



Tabii Sales Cloud geliştirilirken, temelde Oracle veri tabanı üzerinde çalışan, kendi yazılım geliştirme framework'ü olan, Apex adında kendi yazılım dili olan, yeni özellikle geliştirme hızı yüksek, güvenilir, Multitenant mimariyle tasarlanmış gelişmiş bir bulut altyapısı geliştirildi.


Uzun vadede amaç Salesforce’u kurumsal bir bulut platform haline getirip, üzerinde farklı ihtiyaçları karşılayacak bulut tabanlı farklı ürünler geliştirmekti.


Gereksiz bir ufak not ; Salesforce’a kısaca SFDC (salesforce dot com) veya SF’de denebiliyor.



Salesforce, Artık Sadece “Sales Force” Değil


Sales Cloud iyi bir pazarlama planıyla ve büyümek için aldıkları yatırımla, kısa sürede bulut bilişim ve CRM dünyasında en çok tercih edilen çözüm oldu.


Biraz önce belirttiğim gibi sıra yeni ürünler çıkartmaya gelmişti. Yeni ürün çıkartmak için de en hızlı ve iyi yöntem (eğer paran varsa), piyasadaki çözümleri satın almaktı.


Salesforce bu yazının yazıldığı an itibariyle, 2006 bugüne kadar toplam 48 satın alma yapmış. Bu satın alımların arasında şu anki ürünlerini temelini oluşturan ExactTarget, DemandWare, Radian 6, Desk.com, Heroku gibi milyar dolarlık satın alımlar da var.


Salesforce, çıkarttığı ürünlerin sonuna “Cloud” ekini getiriyor. Kısa süre içinde ;


Community Cloud
Analytic Cloud (Wave)
Financial Cloud
Commerce Cloud
Health Cloud
IoT Cloud


diye farklı ürünler çıkarttı. Aslında “Salesforce nedir?” sorusunun cevabıyla ilgili karışıklık da buradan çıkıyor.


Salesforce organizasyonlarından birinde Sean O’Connor’la tanışmıştım. Salesforce’da “Head of Architecture” pozisyonundaydı.


Salesforce’la ilgili hoşuma gitmeyen tek şey ne biliyor musun ? “Salesforce” adı demişti. 🙂


Gerçekten de sonradan bünyesinde kattığı yeni ürünlerle artık “satış gücü” kelimesinin ifade ettiğinden çok daha fazlasını sunmaya başladı Salesforce. Artık herşey-force.


Kısaca Salesforce nedir ? Salesforce porföyünde farklı bulut çözümler / ürünler sunan bir kurumsal bulut bilişim devi ve SaaS’ın babasıdır.


Şuraya 2017'de Apex DX'i kurmak için Amerika'ya gittiğimizde Marc Benioff'u Salesforce Tower'da ayak üstü yakaladığımızda çektiğimiz selfie'yi de bırakmadan geçmeyeyim.



ozan-yagci-2.jpg

Ozan YAĞCI

Girişimcilik. Teknoloji. Tasarım

  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram

Bültene Abone Ol

Gönderdiğiniz için teşekkür ederiz!

bottom of page